sunnuntai 6. syyskuuta 2009

Gandiassa

Lähdin aamulla bussilla juna-asemalle Valencian keskustaan. Onneksi bussi meni samaa reittiä takaisin, koska menin oikeasta pysäkistä ohi. :D Kuski auttoi espanjaksi ja löysin aseman - onneksi. Oikea juna ja lippu (4,20e) löytyi helposti. Junassa istuin yksinäni, vaikka kuulin, että jossain takanani oli muita Erasmus opiskelijoita. Olin niin väsynyt, etten jaksanut vaihtaa paikkaa. Perillä Gandiassa (jonne on tunnin matka) menin juttelemaan heille. Selvisi, että he ovatkin tulevia kämppäkavereitani! Toinen tyttö, Katrien, on Belgiasta. Toinen tyttö, Maria, on Itävallasta. He ovat todella mukavia! Menimme yhdessä taxilla asuntoomme. Asunto (Pereda Mar) on kerrostaloasunto 1. kerroksessa. Asunto on tosi siisti ja uusi! Meillä on kaksi makuuhuonetta, minä ja Katrien toisessa, Maria toisessa. Ulkona on pieni uima-allas, ehkä 15 metriä pitkä. Täytyy varmaan harrastaa uintia, koska lenkkarit jätin Valenciaan.

Kävimme kaupassa yhdessä ostamassa ruokaa ja pyykinpesuainetta yms. Tulee halvemmaksi, kun ei tarvitse ostaa omia! Kämpässä on siis pesukone ja kunnon keittiö jne. Pakko mainita, että ruokakaupassa on edullista. Ostimme 5 kassillista ruokaa, pesuaineita yms ja lisäksi varmaan 12 litraa vettä, kaikki maksoi yhteensä 30 euroa.

Söimme yhdessä lounasta kämpillä ja lähdimme rannalle. Aurinko paistoi ja oli todella kuuma! Varmasti +30. Rannalla kuitenkin tuuli, joten siellä oli punaiset liput liehumassa. Kävimme kuitenkin kastautumassa meressä, vesi oli ihanan lämmintä! Ranta on aivan ihana, en yhtään ihmetele, että Gandia on espanjalaisten suosima lomakohde! Lisään kuvia joku päivä, kun jaksan ja ehdin. Makoilimme rannalla ja yritimme puhua espanjaa keskenämme. Niin helposti se kääntyy englanniksi, ainakin minun kohdallani.

Kello tuli jo puoli kuusi, joten lähdimme pois rannalta. Kävin matkan varrella testaamassa uima-altaan, koska tytöt menivät edeltä suihkuun. Uima-allas oli virkistävä, ei liian kuuma eikä kylmä.

Kämpässä ei ole Internet yhteyttä. Vieressä on tämä kahvila, jossa on ilmainen w-lan. Cafe con leche (maitokahvi) maksoi euron, joten ei paha. Ja kahvi on muuten tosi hyvää! Nyt alkaa miniläppärin akku loppumaan, joten täytyy lopettaa. Mennään kokkailemaan ruokaa kämpille. Täytyy mennä aikaisin nukkumaan, koska kielikurssi alkaa klo 9. Onneksi yliopisto on yhtä lähellä kuin rantakin, noin 300 metrin päässä! Tähän voisi tottua..Opiskelijan elämä on niin rankkaa ;)